Najnowsze wiadomości

19 kwietnia 2024 11:09

Google dzieli się wiedzą – nowy podcast „Search Off the Record”



Podcast „Search Offe the Record” ma szansę stać się cennym źródłem informacji o wyszukiwaniu w sieci, nie tylko dla specjalistów SEO, ale także zwykłych internautów. Jeśli wierzyć zapewnieniom, każdy zainteresowany będzie mógł zajrzeć za kulisy wyszukiwarki Google i poznać jej wewnętrzne mechanizmy i funkcje.

Google – jak naprawdę działa?

Z dość długiej, jak na erę Internetu, perspektywy czasu działania wyszukiwarki Google wynika, że włodarze z Mountain View, choć deklarują, chęć dzielenia się wiedzą, to dotychczas bardzo skromnie ujawniali wszelkiego rodzaju informacje dotyczące funkcjonowania ich kluczowego produktu, zwłaszcza czynników rankingowych decydujących o pozycji strony w organicznych wynikach wyszukiwania.  Czy uruchomienie nowego podcasatu, to zmiana pewnej filozofii w tym zakresie, to się okaże w najbliższej przyszłości. Można mieć nadzieję, że tym razem Google otworzy szerzej kotarę i pozwoli naprawdę zajrzeć za kulisy. Tak przynajmniej deklaruje we wpisie w social media zapowiadającym powstanie nowego podcastu „Search Off the Record”.

Podcast „Search Off the Record”

Tym razem, po zwykłych komunikatach w social media, konferencjach i czatach,  Google postawiło na podcast, bardzo modny w ostatnim czasie format internetowy w zakresie content marketingu. Podcast to rodzaj audycji internetowej (nieco na wzór klasycznej audycji radiowej) publikowanej regularnie na firmowej stronie internetowej lub stworzonej w tym celu specjalnej witrynie. Podcastów można słuchać zarówno online, jak i w telefonie czy prywatnym odtwarzaczu mp3 (po wcześniejszym pobraniu pliku) w dowolnym miejscu i w dowolnym czasie. Wenmasterzy podcast „Search Off the Record” znajdą pod adresem: http://search-off-the-record.googledevelopers.libsynpro.com/search-off-the-record-trailer-new-podcast-show-by-google-webmasters

Google, światowy lider w zakresie wyszukiwania w sieci, kolejny raz wychodzi naprzeciw potrzebom informacyjnym nie tylko specjalistów SEO, ale także zwykłych internautów. Jak zapewnia w opublikowanym w związku z tym komunikacie, wszyscy zainteresowani będą mogli zajrzeć za kulisy wyszukiwarki Google, poznać wewnętrzne mechanizmy i funkcje. Przewodnikami będą specjaliści z zespołu Search Relations – m.in. John Mueller, Martin Splitt i Gary Illyes. W zwiastunie nie tylko prezentują genezę nazwy podcastu, ale także zakreślają pole tematyczne audycji, wyjaśniają dokładnie, o czym zamierzają mówić i jakiego rodzaju informacje prezentować. Podcasty mają być także miejscem prezentowania zapowiedzi odnośnie aktualizacji algorytmu, zmian i nowych narzędzi dla webmasterów. Ponadto, w podcastach mają się pojawić informacje dotyczące aktualnych projektów, nad którymi pracują zespoły wyszukiwania Google. Jeśli wierzyć zapewnieniom, to odbiorcy będą mogli także usłyszeć różnego rodzaju historie z konferencji oraz poznać anegdoty z życia codziennego ludzi odpowiedzialnych za wyszukiwanie w sieci. W podcastach ma nie zabraknąć także dużej dawki wiedzy dla specjalistów SEO.

Podsumowanie

Już niedługo okaże się, czy podcast Google to po prostu tylko nowy kanał komunikacji z użytkownikami, czy nowa, bardziej otwarta strategia komunikacyjna. Tak jak nie należy oceniać książki po okładce, tak nie należy oceniać podcastu Google po zwiastunie i pierwszych zapowiedziach. Jednak nadzieja, że Google ujawni jakieś tajemnice związane z optymalizacją stron pod kątem wyszukiwarki, wydaje się być płonna.