Najnowsze wiadomości

23 kwietnia 2024 15:42

Reklama firmy w Internecie



Mimo postępującej digitalizacji, obejmującej praktycznie wszystkie branże, wciąż jest wiele firm, które co prawda są obecne w sieci, to jednak na skutek nieprzemyślanej strategii w zakresie komunikacji marketingowej online, nie osiągnęły oczekiwanego sukcesu biznesowego z tym związanego. Zobacz, jak w pełni wykorzystać potencjał Internetu.

  1. Witryna internetowa – choć większość firm posiada swoje wirtualne wizytówki, to jednak wiele stron pod względem użyteczności, treści i grafiki trąci myszką. Problem ten dotyczy małych rodzinnych firm, krajowych przedsiębiorstw i instytucji, a nawet globalnych korporacji. Ponadto duża część stron nie przeszła procesu optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. To oraz brak wartościowych treści na stronie to główne przeszkody w osiągnięciu dobrej widoczności strony w wyszukiwarce. Trzeba także pamiętać, że staroświecka strona internetowa skutecznie zniechęca potencjalnych klientów. Firmowa witryna to często pierwszy kontakt użytkownika z marką, dlatego powinna być zaprojektowana według aktualnych trendów w web designie, pokazywać firmę, jako specjalistę w danej branży, wyróżniać się od konkurencji. Strona internetowa to także narzędzie analityczne, z jej pomocą można uzyskać informację zwrotną od klienta, dowiedzieć się, jakie życzenia i oczekiwania ma nasza grupa docelowa.
  2. Kanały komunikacji – obecnie rzadko mamy do czynienia z sytuacją idealną, kiedy to użytkownik wpisał do wyszukiwarki pożądane słowo kluczowe, wszedł na stronę lub kliknął reklamę i dokonał natychmiastowego zakupu. Dzisiaj w wielu dziedzinach, droga do sfinalizowania transakcji (konwersji) jest bardzo długa i skomplikowana, dlatego firma musi być obecna na wszystkich etapach podróży i wszystkich stacjach pośrednich, czyli miejscach, w których klient będzie szukał informacji przed podjęciem ostatecznej decyzji zakupowej. I choć większość klientów samochody dalej kupuje w salonie, to jednak informacji o wymarzonym pojeździe szuka w różnych kanałach, od prasy, poprzez telewizję, a na Internecie kończąc. W sieci nie ograniczają się tylko do zajrzenia na stronę, ale także szukają eksperckich testów i porównań w portalach motoryzacyjnych, przeglądają profile producentów w social media, a nawet oglądają recenzje blogerów samochodowych i reklamy w serwisach video. Znajomość grupy docelowej to klucz do wyznaczenia optymalnej strategii marketingowej online w zakresie wyboru kanałów komunikacji.
  3. SEO – dobra widoczność firmowej strony w wyszukiwarce na frazy związane z profilem działalności to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie konwersji. Jednak, aby liczyć na regularny dopływ klientów, strona powinna być odpowiednio zoptymalizowana. Użytkownik, po wpisaniu zapytania i kliknięciu wybranego linka, powinien zostać przekierowany do konkretnej podstrony z poszukiwanym produktem, a nie do witryny głównej. Narzędzia z zakresu SEO pozwalają także na dotarcie do określonej grupy docelowej (odpowiednie słowa kluczowe), która jest w stanie zapewnić firmie najwyższy zwrot z inwestycji. Warto także pamiętać, że wraz z wprowadzeniem różnych rodzajów wyników wyszukiwania i różnych miejsc ich wyświetlania (linki tekstowej, panele wiedzy, karuzele zakupowe, polecane fragmenty z odpowiedzią itp.), użytkownicy nie skanują już liniowo wyników od góry do dołu, ale przeskakują po najbardziej atrakcyjnych elementach wizualnych i słowach kluczowych na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Coraz częściej wybierają także wyniki spoza pierwszej pozycji. Niezmienna jedynie pozostała reguła, że użytkownicy rzadko, kiedy zaglądają na druga stronę wyników.
  4. SEM – reklama w wyszukiwarce to skuteczny sposób na wzmocnienie widoczności firmy w wynikach wyszukiwania. Tutaj komercyjny odnośnik do strony jest wyświetlany według określonych przez reklamodawcę haseł. Najlepiej, jeśli użytkownik po kliknięciu reklamy będzie przekierowany do konkretnej podstrony, na której znajdzie poszukiwany produkt. Od optymalnie dobranej strony i jej zawartości (treść na stronie powinna być zrozumiała dla szerokiego grona odbiorców i dostarczać wyczerpującej informacji o produkcie lub usłudze), tak naprawdę będzie zależał poziom zwrotu z inwestycji. Jeśli już uda nam się zwabić reklamą w wyszukiwarce klienta, to warto popracować nad dalszymi etapami podróży, której celem jest konwersja. W tym zakresie nie mniej ważna jest także szybkość ładowania podstrony. Klienci dzisiaj nie mają w zwyczaju zbyt długo czekać na pojawienie się strony, po 3- 5 sekundach oczekiwania rezygnują i wybierają kolejną stronę.
  5. Spójność komunikacji marketingowej online – jak już wyżej wskazano, skuteczna strategia komunikacyjna online powinna obejmować szereg różnych kanałów. Tylko w ten sposób można dotrzeć do całej grupy docelowej. Jednak różnorodność kanałów to nie jedyny warunek sukcesu, istotne jest również, aby opowiadana historia we wszystkich kanałach i na wszystkich urządzeniach była spójna. Warto mieć na uwadze, że obecnie wiele osób korzysta z różnych urządzeń mobilnych i warto zadbać, aby dostępna na nich opowieść marketingowa była rozpoznawalna i charakterystyczna dla marki. Niemniej ważne jest w tym zakresie, aby strona internetowa poprawnie się wyświetlała na różnych tabletach i smartfonach. Najlepiej jak strona będzie zaprojektowana według zasad responsie web design (strona responsywana, czyli automatycznie dostosowująca się do szerokości i rozdzielczości urządzenia, na którym jest aktualnie wyświetlana). Należy także się upewnić, czy komunikaty reklamowe poprawnie się wyświetlają na wszystkich systemach operacyjnych i różnych przeglądarkach internetowych.

Podsumowanie

Strona internetowa to obecnie za mało, aby zaistnieć w sieci i wyprzedzić konkurencję. To można osiągnąć jedynie za sprawą przemyślanej strategii marketingowej i spójnej obecności na różnych kanałach.