2020 - Rewolucja na Instagramie
8 kwi 2020 - Poznaj siłę marketingu w biznesie - Wyłącznie merytoryczne porady
13 grudnia 2024 8:50
Jedyną stałą w SEO jest zmiana, i do tego powinni się przyzwyczaić wszyscy specjaliści ds. marketingu online odpowiedzialni za widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Zobacz, co może pomóc Twojej stronie wejść na szczyt rankingu wyszukiwania Google w 2021, a co może skutecznie tę ekspedycję utrudnić.
Według statystyk z wyszukiwarki Google na całym świecie korzysta już 4 mld osób, w Polsce prawie 30 mln. To najpopularniejsze na świecie narzędzie do przeczesywania Internetu (92% udziału w rynku). Sięgamy po wyszukiwarkę internetową nie tylko, gdy czegoś nie wiemy, czy gdy się nudzimy i chcemy się zabawić, ale także, gdy chcemy coś kupić. SEO, które jest elementem SEM (Search Engine Marketing), umożliwia skuteczne dotarcie do tych użytkowników sieci, którzy akurat szukają konkretnego produktu lub określonej usługi. Ogromna popularność Google oraz możliwości personalizacji przekazu sprawiają, że inwestycja w SEO to najlepszy sposób na zwiększenie widoczności firmy w wyszukiwarce.
Z punktu widzenia zarówno wizerunku firmy, jak i sprzedaży największą rolę dogrywają trzy pierwsze organiczne (darmowe) wyniki wyszukiwania. Bycie liderem na zapytania związane z profilem działalności to zawsze prestiż, a poza tym ze szczytu widać lepiej całą branżę, no i konkurencję. Nie inaczej jest, jeśli chodzi o regularny dopływ nowych klientów. Według danych Sistrix, aż 28,5% użytkowników klika wynik z pierwszego miejsca podium, następne kolejno 15,7% oraz 11%. Dla pełnego zobrazowania znaczenia miejsca w wynikach dla widoczności firmy i ruchu na stronie warto wskazać, że dziesiąty wynik wybiera średnio tylko 2,5% internautów. W zakresie pozycjonowania podobnie jak w innych dziedzinach gospodarki, sportu czy kultury, zwycięzca bierze, jeśli nie wszystko, to prawie wszystko (trzy pierwsze wyniki wybiera ponad 50% użytkowników), dlatego wejście do TOP3 jest tak istotne. Aby wspiąć się na szczyt, należy przekonać algorytm wyszukiwarki, że nasza strona jest na tyle wartościowa, że powinna być prezentowana w czołówce wyników na wybrane słowa kluczowe (zapytania wpisywane do wyszukiwarki). To zadanie dość wymagające, ponieważ wyszukiwarka za każdym razem musi wybierać spośród miliardów witryn, i przez to niełatwo ją przekonać, aby to była akurat nasza strona. Algorytm przy tworzeniu rankingu wyników wyszukiwania kieruje się wieloma kryteriami (ponad 200 czynników rankingowych). Jednak trzeba pamiętać, że te kryteria stale się zmieniają. Te, które były ważne jeszcze kilka lat temu, dzisiaj w większości przypadków są mało istotne. Inne mało ważne dawniej nabrały teraz nowego znaczenia. Pojawiły się także nowe, dostosowane do aktualnych wymagań technologicznych i oczekiwań użytkowników. Chcąc obecnie zadbać o dobrą widoczność strony, należy kierować się przy optymalizacji aktualnie obowiązującymi wytycznymi. To sine qua non zwycięskiej strategii SEO. Choć czynniki rankingowe są największą tajemnicą firmy z Mountain View, to znane są powszechnie te najważniejsze. W 2021 roku należą do nich:
Aby uzyskać dobre rezultaty w tych trzech obszarach, należy m.in. zmodernizować lub wybrać szybszy serwer, aby uniknąć pauz i przestojów w działaniu, dostosować kod strony do mniejszych i słabszych urządzeń, także mobilnych, usunąć niepotrzebne skrypty oraz pozbyć się niepotrzebnych i nieestetycznych elementów graficznych strony.
Sukces każdej ekspedycji wysokogórskiej zależy od wielu czynników. Poza pogodą rzecz chyba najważniejsza, ważne jest także wyposażenie. Najlepiej zabrać ze sobą rzeczy tylko niezbędne (każdy zbędny kilogram będzie nas spowalniał) oraz zawczasu usunąć najtrudniejsze przeszkody na trasie (np. zakładając wcześniej liny poręczowe, można przyśpieszyć pokonanie najtrudniejszych fragmentów szlaku). W SEO jest podobnie, zanim zaatakujemy szczyt, warto najważniejsze przeszkody usunąć:
Zwycięska strategia SEO w 2021 powinna nie tylko być dostosowana do aktualnych wytycznych Google i trendów w marketingu online, ale także mieć holistyczny charakter. Nie można się skupić tylko na optymalizacji jednego elementu, wszystkie istotne z punktu widzenia dobrej widoczności strony muszą być na najwyższym poziomie. Można nawet powiedzieć, że strategia będzie tak dobra, jak jej najsłabszy element. Warto pamiętać, że czasem nawet jeden drobiazg, który pominęliśmy, może być przeszkodą. Czy można sobie wyobrazić wejście latem na jeden z ośmiotysięczników bez okularów przeciwsłonecznych (wiadomo przecież, że im wyżej tym słońce świeci mocniej i bardziej utrudnia wspinaczkę)? Zapewne tak, ale o ile wspinaczka na szczyt byłaby trudniejsza i dłuższa.
© Copyright Biznes Monitor. Wszelkie Prawa Zastrzeżone.